У Міносвіти оновили правила оцінювання учнів початкових класів: подробиці


Опубліковано 16 Липень 2021 о 10:00

Блог Діти в місті Вінниця >  У Міносвіти оновили правила оцінювання учнів початкових класів: подробиці


У Міносвіти оновили правила оцінювання учнів початкових класів: подробиці

Photo: Freepik


У Міністерстві освіти затвердили оновленні рекомендації щодо оцінювання учнів початкової школи. Документ містить рекомендації щодо вербального, рівневого, формувального й підсумкового оцінювання. «Діти в місті» дізнавалися, що нового очікує учнів 1-4 класів.

Варто зазначити, що документ має рекомендаційний характер, тому кожна школа при необхідності може затвердити свої власні правила.


Вербальне й рівневе оцінювання


Зазвичай виділяють два різновиди результатів навчання - об’єктивні (знання з предмету) та особисті (якості дитини, такі як старанність, самостійність і т. д.). У відомстві пропонують оцінювати ці результати вербально, наголошуючи на окремих результатах кожної дитини. Крім цього, рекомендується залучати дітей до самооцінювання, а також до оцінювання один одного.

У Міносвіти пропонують використовувати два типи оцінки: оцінювальне судження та оцінювальне судження із зазначенням рівня результату. Особисті надбання в початковій школі мають оцінювати вербально, а от об’єктивні результати – вербально у 1-2 класах та рівнево у 2-4 класах. Це значить, що у перших двох класах дітям не мають ставити оцінки.



Photo: Freepik


Додамо, що для рівневої оцінки педагогам пропонується використовувати чотири рівні:

  • початковий (П);
  • середній (С);
  • достатній (Д);
  • високий (В).

При цьому, оцінки учнів мають бути конфіденційними і доступними лише для учнів та їхніх батьків.


Читайте також: «Дія. Цифрова освіта»: новий портал, який буде навчати українців


Формувальне оцінювання



Photo: Freepik


Цей різновид оцінювання починається з перших днів навчання у школі. Воно спрямоване на виявлення індивідуальних проблем в опануванні того чи іншого предмету. Задача вчителя – спостерігати за досягненнями учнів та розвитком їхніх особистісних якостей. Формувальне оцінювання передбачає перевірку письмових та індивідуальних робіт. У рекомендаціях зазначається, що під час такого оцінювання не можна протиставляти дітей один одному, а наголошувати потрібно лише на позитивних змінах та досягненнях.

У Міносвіти радять вчителям проводити діагностувальні роботи за результатами вивчення теми чи великого розділу. Такі роботи дозволяють визначити, як добре учні засвоїли необхідний матеріал.

Діагностувальні роботи можуть проводитися усно, письмово та на практиці. Також можуть використовуватися роботи, які передбачають виконання тестів за допомогою електронних освітніх ресурсів.


До діагностувальних робіт відносяться:

  • аудіювання,
  • читання вголос,
  • робота з текстом,
  • письмовий переказ,
  • тести,
  • розв’язання задач,
  • практичні роботи з мапами, приладами, моделями.


Підсумкове оцінювання


Під час цього різновиду оцінювання вчитель бачить результати навчання учнів за рік. Учні під час такого оцінювання не отримують бали, визначається лише їхній рівень навчання. На підсумкову оцінку впливають досягнення учня за рік, результат його діагностувальних робіт. Втім, у Міносвіти радять орієнтуватися на динаміку досягнень.

Підсумкове оцінювання проводиться приблизно за два тижні до кінця навчального року. Підсумкові оцінки фіксують у свідоцтвах досягнень учнів, де крім цього містяться характеристики навчальної діяльності, результатів навчання з окремих освітніх галузей, рекомендації вчителя.

В кінці четвертого класу учні пишуть державну підсумкову атестацію. Її результати використовуються для моніторингу знань і не мають впливати на підсумкову оцінку за рік.


Вам може стати в нагоді наша стаття: Як підготувати дитину до школи за літо: лайфхаки для батьків






Підпишись на щотижневу програму від "Діти в місті"


Пошук